Budoucí 8. ročník – výběr volitelného předmětu

Volba předmětu je možná od úterý 27.5. v 19:00 hodin do úterý 3.6. do 19:00

Anotace k jednotlivým předmětům:

Matematika v praxi – logika, hry a týmová spolupráce

Matematika není jen o číslech a vzorcích! V tomto volitelném předmětu si ji vyzkoušíme pojmout trošku jinak – více prakticky, logicky a hlavně zábavně. Budeme spolu řešit zajímavé úlohy, které procvičí naše logické myšlení, ale přitom si zároveň procvičíme důležité matematické dovednosti, které se hodí i v běžném životě.

Společně se pustíme do matematických her, které prověří nejen individuální chytrost jednotlivců, ale i schopnost vzájemné spolupráce. Budeme pracovat ve skupinách, hledat různá řešení problémů a učit se navzájem, jak si při řešení úloh poradit i bez klasických učebnic. Čekají nás hlavolamy, strategické hry, kreativní úlohy i matematické hádanky, které nás přimějí někdy přemýšlet i trochu jinak než přímočaře.

Tento předmět je skvělou volbou pro všechny, kteří chtějí rozvíjet své logické uvažování, zdokonalit se v řešení problémů a zároveň si matematiku užít trochu jinak než při běžném vyučování. Pokud máš rád nové výzvy, nebojíš se přemýšlet a baví tě hledat chytrá řešení, přidej se k nám!

Seminář z českého jazyka/ rozšiřující ČJL

Účelem je rozšíření a procvičení poznatků z českého jazyka. Seminář se zaměřuje na práci s textem, aplikaci teoretických poznatků z českého jazyka, problémové úlohy týkající se jazyka a souhrnné opakování. Zároveň slouží jako příprava na přijímací zkoušky.

Technické práce:

Při hodinách TP si vyzkoušíte, jak je snadné trefit hřebíček na hlavičku. Zjistíte, proč se nemá tlačit na pilu. Vysvětlíme si jaká pila je nejvhodnější na řezání dřeva a jaká na kov.
Samozřejmě se dozvíte mnoho dalšího o materiálech, nástrojích, pracovních postupech a určitě si i něco pěkného vyrobíte. A pokud budete dodržovat všechny zásady bezpečné práce tak si neuříznete ani kousek prstu.

Domácnost:

Provoz, úklid a vedení domácnosti je náplní prvního čtvrtletí. Následuje znalost potravin,
postupů při přípravě teplých a studených pokrmů, založení vlastního sešitu receptů.
Znalosti a dovednosti průběžně zkoušíme ve školní kuchyňce, kde připravené pokrmy rovnou otestujeme. Součástí jsou základy stolování a stolničení.

AJ – Konverzace:

Cílem výuky „Konverzace v anglickém jazyce“ je upevnění gramatického učiva a slovní zásoby v běžných tematických okruzích a konverzačních tématech. Systematicky jsou rozvíjeny všechny jazykové dovednosti jako poslech, čtení a různé formy ústního a písemného projevu.

Přírodopisný seminář:

Přírodopisný seminář je volitelný předmět určený žákům se zájmem o přírodu, živé
organismy a vztahy v ekosystémech.
V rámci semináře si žáci prohloubí své znalosti z přírodopisu, naučí se pracovat
s mikroskopem, provádět jednoduché pokusy, pozorování v terénu a zpracovávat výsledky svých zjištění.
Důraz je kladen na praktické činnosti, badatelský přístup a propojení teorie s reálným
světem kolem nás. Součástí semináře mohou být exkurze, péče o školní hydroponickou
laboratoř a vyhodnocování dat měření, práce s atlasy, herbáři nebo tvorba vlastních
přírodovědných projektů.Tento předmět má vést i k lepšímu pochopení vztahů mezi organismy, a mezi organismy a neživou přírodou, tím i k ochraně přírody.

Robotika:

Robotika je velice tvůrčí disciplína, která propojuje celou řadu dovedností – kreativitu, design, mechaniku, logiku, kritické myšlení. V předmětu (Nejenom) VEX robotika se budeme věnovat následujícím aktivitám:
• návrh, výroba, řízení a programování robotů
• použití robotů pro řešení úloh
• příprava na reprezentační soutěže v ČR i ve světě
• zkoumání řídicích procesů, senzorů, a algoritmů u lidí, zvířat a strojů

Mediální výchova:

Předmět je zaměřen na získání hlubší mediální gramotnosti. Seznámíme se s masovou (mediální) komunikací, s masmédii a jejich fungováním, vlivem, účinkem a dopadem na společnost. Nedílnou součástí bude vysvětlení pojmů dezinformace a manipulace. Student se naučí vnímat a rozklíčovat, co chtějí média sdělit, a rozpoznat objektivní informace od informací, které se nám média snaží podsunout. Podíváme se na nové trendy ve světě médií. Vyzkoušíme si několik mediálních platforem:
– online časopis, youtube kanál, podcast. Jak funguje redakce? Jak se píší scénáře? Co je dramaturgie? Jaká technika je zapotřebí? Součástí hodin bude i výuka sebeprezentace a vystupování na veřejnosti. Cílem hodin je vytvořit oficiální mediální platformu pro naši školu.

Výpočetní technika:

V předmětu výpočetní technika si rozšíříme své znalosti a dovednosti v práci Windows, kancelářskými programy (MS Office), tvorbě grafiky, 3D modelování, střihu videa, využívání mobilních zařízení, žáci během předmětu mohou složit mezinárodní zkoušky z počítačové gramotnosti ECDL . Předmět je vhodný především pro žáky, kteří uvažují o střední škole technického směru.

Sportovní výchova:

Máš rád/a sport a nestačí ti jen 2 hodiny tělocviku týdně?
Máš rád fotbal, florbal, vybíjenou anebo naopak nějaký netradiční sport?
Chceš trénovat například na školní závody v atletice nebo míčovém sportu?
Chceš udělat pro svoje zdraví o trošku více? Pak je pro tebe sportovní příprava to pravé.

NJ Konverzace:

Milí studenti a rodiče,
rádi bychom vás informovali o možnosti přihlásit se na nový volitelný
předmět Německá konverzace, který bude probíhat ve školním roce 2025/2026.
Co můžete očekávat:
• Zlepšení komunikačních dovedností v německém jazyce.
• Praktické konverzační situace zaměřené na každodenní život.
• Interaktivní výuka s využitím moderních metod a materiálů.
• Podpora a motivace k aktivnímu používání němčiny.
• Seznámení s jazykovým certifikátem OSD
Pro koho je předmět určen:
• Žákům, kteří mají zájem o zlepšení svých konverzačních schopností v němčině.
• Všem, kteří chtějí získat větší jistotu při komunikaci v německém jazyce


Pro vyplnění formuláře použijte tento odkaz:

formulář pro budoucí 8. ročník: https://forms.office.com/e/S098HweFmG


O definitivním výběru volitelného předmětu rozhodne vedení školy.


8 thoughts on “Budoucí 8. ročník – výběr volitelného předmětu

  1. tak snad už jsem zaslal správný předmět ,děkuji

  2. Dobrý den mohu požádat o špětnou vazbu ,chci jde ujistit že jsem si vybral správný předmět (výpočetní techniku).

    1. Dobrý den, odpověď jsem poslal do školního emailu.

      1. Nechci vás otravovat ale mohl by jste mi do třetice všeho dobrého skontrolovat ten předmět děkuji .

  3. Dobrý den,ten volitelný předmět bych chtěla domácnost,a náhradní sport.

Comments are closed.